Sekretariatets opgaver

Lokaludvalgenes sekretariater varetager en bred vifte af opgaver for at understøtte lokaludvalgenes arbejde.

Hvert lokaludvalg har et sekretariat med kommunale medarbejdere, der bistår lokaludvalget med at udføre københavnerinddragelse, projektudvikling og administrativt arbejde. Det kan være at arrangere borgermøder og andre inddragende aktiviteter, understøtte lokaludvalgets egne projekter, kommunikationsarbejde – bl.a. på hjemmeside og sociale medier, puljemiddeladministration, udsende mødeindkaldelser og -materiale, skrive referater og høringssvar.

De enkelte sekretariater ledes af lokaludvalgssekretæren, der i samarbejde med lokaludvalget tilrettelægger sekretariatets opgaver. Sekretariatets arbejde understøtter lokaludvalget som et hele og ikke de enkelte medlemmer. Det betyder fx, at sekretariatet kan hjælpe med at fremme politiske budskaber vedtaget i lokaludvalget, men ikke enkelte medlemmers personlige projekter og ønsker.

Som københavner er du altid velkommen til at henvende dig til lokaludvalgets sekretariat, hvis du gerne vil høre mere om, hvordan du kan engagere dig i lokaludvalgets arbejde eller bydelens udvikling. Vi hjælper også gerne med information og vejledning om, hvor du kan søge støtte, tilladelse, samarbejde mm. til realisering af lokale initiativer til gavn for bydelen.